Wednesday, July 27, 2011

Unlawful Entry



Titel: Unlawful Entry / Förbjudet begär
Genre: Kriminaldrama/Thriller
Land: USA/Japan
År: 1992
Regi: Jonathan Kaplan
I rollerna: Kurt Russell, Ray Liotta, Madeleine Stowe, Roger E. Mosley

Handling: Efter att ha haft inbrott i sitt hus får det utsatta paret hjälp från en av de poliser som var först på plats. Polisen pratar ofta och gärna med frun i huset men maken börjar undra om de kanske får lite väl mycket hjälp av denna polis. Vad vill han egentligen?

Omdöme: Denna thriller hade jag inte särskilt stora förväntningar på, men var ändå nyfiken på vad kombinationen Kurt Russell, Ray Liotta och Madeleine Stowe skulle kunna uträtta. Jag gillar alla tre och tycker de var en bra kombination i filmen, även om Kurt Russell inte får så mycket att jobba med som jag kanske hade förväntat mig. Kändes liksom att man kunde få ut lite mer av hans karaktär. Ray Liotta däremot har en härligt skruvad karaktär att spela och gör det föredömligt. Vare sig han är en charmig polis eller psykopat spelar han rollen bra och övertygar.



Lite konstigt att jag inte kände till filmen tidigare då det här är typen av film som jag tycker funkar väldigt bra när de är lyckade. Filmen blev framgångsrik när den hade premiär och jag kan förstå varför. Det är en tät, spännande och välgjord thriller som har alla ingredienser att tillfredställa. Att Ray Liottas karaktär är villig att gå hur långt som helst tycker jag skildras väl. Något som också förhöjer upplevelsen är James Horners musik som nästan är trollbindande och bjuder på stämning som passar perfekt. Jag gillar det här, även om den har en bit kvar till att vara riktigt bra.

3 - Skådespelare
3 - Handling
4 - Känsla
4 - Musik
3 - Foto
--------------
17 - Totalt

Betyg:
IMDb: 6.0

Trailer - Unlawful Entry
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews

Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner